Figyelemzavar - szindrómája hiperaktivitással

Otthon Példák a gyakorlatból Figyelemzavar - szindrómája hiperaktivitással

Az ADHD az idegrendszer fejlődési rendellenessége, amely a figyelem zavarának különféle tüneteiben (figyelmetlenség), hiperaktivitásban és ingerlékenységben nyilvánul meg, amely viselkedés a személy életkorához nem adekvált. Addig míg a kisgyereknél normális, hogy a figyelmét nem tudja hosszabb ideig összpontosítani, viszont ez a nagyobb, iskolába járó gyermek esetében már nem feltételezhető, és a tanóra ideje alatt már figyelmes lesz.

Az ADHD - szindróma gyakorta kíséri más megbetegedés is, úgy mint az epilepszia vagy a mentális képességek és beszédkészség fejlődési visszamaradottsága. Könnyebb esetekben könnyű megkülönböztetni az ADHD-s gyerekeket, akiknek nagy az aktivitásuk, érdeklődnek a környezetükben történtek iránt, de nem szenvednek semmilyen idegrendszeri fejlődési rendellenességben. 

Az ADHD-s gyermek beszédes, hangos, a beszélgetés alatt nem hallgatja meg a másikat, az utasításokat nem hallja meg, szórakozott, elveszti a dolgait, feledékeny, állandóan zavarja a másikat. Nyugtalan, a széken állandóan nyüzsög, nem tud a sorban nyugodtan várni, kiabál. 

Az ADHD megállapítható olyan gyerek esetében, amelyik már az óvodás. A gyerekek vadul játszanak, indulatosan haragosak, nem lehet őket kordába tartani. Az ADHD betegségre gyakran már csak akkor kerül sor, amikor a gyermek iskolába kezd járni, ekkor a gyermek a hiperaktivitása miatt a kortársasi mellett a tananyag elsajátításában lemarad. Némely gyermek esetében ez olyan mértékű is lehet, hogy speciális iskolába kell járnia. Az a gyakorlati tapasztalatunk, hogy az aminosavas készítmények szedését követően, már az első hónap folyamán javul a beteg egészségi állapota. Csökken a gyermek hiperaktivitása, a tanulás vagy játék folyamán javul az összpontosítási készsége és figyelemének megtartása. Az óvodában a gyermek a többi gyerekkel játszik, a képeskönyveket figyelmesen nézi, nincsenek dühkitörései, rajzol, nem kiabál és nem zavar másokat. Az a tapasztalatunk, hogy amennyiben a gyermek már az óvodás kora óta aminosavas készítményt szed, akkor ez a gyermek nehézségek nélkül és jó eredménye végzi el az általános iskolát. Az aminosavas készítményekkel történő gyógykezelés esetén az ADHD-s gyermek tanulási eredményei nem maradnak le az egészséges gyermek eredményeitől, segít megelőzni azt, hogy a gyermek kisegítő iskolába kerüljön át.
Az aminosavas készítmények az ADHD beteg gyerekeknek történő applikálása azért is előnyös, mert nem csak növeli a figyelőkészséget és csökkentik a hiperaktivitást, de ezzel egy időben a gyereknél elősegítik a mentális fejlődést és a beszédkészség javulását. Azok a szakemberek is, úgy mint pl. a pszichológusok és logopédusok, örömmel tapasztalják az, hogy az így kezelt gyerekekkel végre kapcsolatot tudnak létesíteni, ami a munkájuk sikeres elvégzéséhez elengedhetetlen. 

Az  ADHD

Az ADHD az idegrendszer fejlődési rendellenessége, amelynek előfordulása és megnyilvánulása történhet a gyermek életének bármely szakaszában. Ezen idegrendszeri megbetegedésnek a tünetei az esetek csaknem felénél a gyermek tizenkét éves kora körül eltűnik, viszont a többi esetben a fenőtt kor eléréséig megmarad. A szindróma megnevezésére sok kifejezés van használva - figyelemzavar, hiperkinetikus- szindróma, könnyű agyi diszfunkció , infantilis pszichoszindróma, hiperkinetikus zavar vagy figyelemzavar szindrómája. 
Az ADHD a gyermekek populációjának kb. 5-20%-nál fordul elő (magasabb, amennyiben ide soroljuk a figyelmetlenséget, amely egy minimális mértékű ingerlékenységgel és hiperaktivitással párosul), és gyakrabban fordul elő a fiúknál mint a lányoknál. Főleg a lányok esetében fordulhat elő olyan eset, amikor a lány figyelemzavarban szenved, de ezt nem vélik ADHD-nak.
Az, hogy miért eltérő a betegség tünete a lányoknál és a fiúknál még pontosan nem tudjuk. Feltételezhetően genetikai és hormonális okai vannak. Az ADHD keletkezésének okai genetikai tényezőkre vezethetők vissza (a közeli vérszerinti hozzátartozók közt előfordulása ötször gyakoribb, mint más esetekben), valamint okozhatja az agy, a szülés előtti és alatti hipoxikus sérülése, valamint hatással lehet erre az is, amennyiben az anya a terhesség ideje alatt dohányzik. 
Az aminosavak regulációs hatásának köszönhetően, a sejtek és szövetek szintjén, sok estben segítenek harmonizálni a neuronok excitációs és inhibíciós folyamatait, amelyek az ADHD esetében sérültek. Ezzel hatnak - csökkentik - a hiperaktivitásra. Ezzel egy időben kissé tompító hatásuk is van, amely által a kezelt páciens figyelm megtartását növelik. A gyermek az aminosavaknak köszönhetően nyugodtabbá és figyelmesebbé válik.
Az ADHD gyógykezelése megkívánja a komplex hozzáállást, mégpedig a szülők együttműködését a pedagógusokkal, pszichológusokkal, ideggyógyászokkal és a pszichiáterekkel. A gyermekek részére egy speciális munkarend felállítása szükséges, amely a gyermeket segíti az iskolai feledatok elvégzésében, a szülők pedig megtanulnak toleránsak lenni, valamint azt is, hogy a gyermekükkel hogyan kell bánni.     
Az ADHD gyógyításában, elsősorban ha ezt más betegség is kísér, úgy mint az epilepszia vagy depresszió, helyénvaló a gyógyszeres kezelés. A gyógykezelés folyamán pszichosztimulációs, antidepressziós vagy neuroleptikus hatású gyógyszerek kerülnek alkalmazásra. A gyógykezelést időnként nem kívánt hatások kísérik, amelyek a gyógykezelés mértékét korlátozzák. Például a kezelés során alkalmazva lehet a nátrium metilfenidát (Ritalin, Concerta), amely nem kívánt esti ébrenlétet, gyomor- és fejfájást, hiperaktivitást okozhat.

5/ 5
(4 voites)

Konzultáció:

Az ADHD az idegrendszer fejlődési rendellenessége, amely a figyelem zavarának különféle tüneteiben (figyelmetlenség), hiperaktivitásban és ingerlékenységben nyilvánul meg, amely viselkedés a személy életkorához nem adekvált. Addig míg a kisgyereknél normális, hogy a figyelmét nem tudja hosszabb ideig összpontosítani, viszont ez a nagyobb, iskolába járó gyermek esetében már nem feltételezhető, és a tanóra ideje alatt már figyelmes lesz.

Az ADHD - szindróma gyakorta kíséri más megbetegedés is, úgy mint az epilepszia vagy a mentális képességek és beszédkészség fejlődési visszamaradottsága. Könnyebb esetekben könnyű megkülönböztetni az ADHD-s gyerekeket, akiknek nagy az aktivitásuk, érdeklődnek a környezetükben történtek iránt, de nem szenvednek semmilyen idegrendszeri fejlődési rendellenességben. 

Az ADHD-s gyermek beszédes, hangos, a beszélgetés alatt nem hallgatja meg a másikat, az utasításokat nem hallja meg, szórakozott, elveszti a dolgait, feledékeny, állandóan zavarja a másikat. Nyugtalan, a széken állandóan nyüzsög, nem tud a sorban nyugodtan várni, kiabál. 

Az ADHD megállapítható olyan gyerek esetében, amelyik már az óvodás. A gyerekek vadul játszanak, indulatosan haragosak, nem lehet őket kordába tartani. Az ADHD betegségre gyakran már csak akkor kerül sor, amikor a gyermek iskolába kezd járni, ekkor a gyermek a hiperaktivitása miatt a kortársasi mellett a tananyag elsajátításában lemarad. Némely gyermek esetében ez olyan mértékű is lehet, hogy speciális iskolába kell járnia. Az a gyakorlati tapasztalatunk, hogy az aminosavas készítmények szedését követően, már az első hónap folyamán javul a beteg egészségi állapota. Csökken a gyermek hiperaktivitása, a tanulás vagy játék folyamán javul az összpontosítási készsége és figyelemének megtartása. Az óvodában a gyermek a többi gyerekkel játszik, a képeskönyveket figyelmesen nézi, nincsenek dühkitörései, rajzol, nem kiabál és nem zavar másokat. Az a tapasztalatunk, hogy amennyiben a gyermek már az óvodás kora óta aminosavas készítményt szed, akkor ez a gyermek nehézségek nélkül és jó eredménye végzi el az általános iskolát. Az aminosavas készítményekkel történő gyógykezelés esetén az ADHD-s gyermek tanulási eredményei nem maradnak le az egészséges gyermek eredményeitől, segít megelőzni azt, hogy a gyermek kisegítő iskolába kerüljön át.
Az aminosavas készítmények az ADHD beteg gyerekeknek történő applikálása azért is előnyös, mert nem csak növeli a figyelőkészséget és csökkentik a hiperaktivitást, de ezzel egy időben a gyereknél elősegítik a mentális fejlődést és a beszédkészség javulását. Azok a szakemberek is, úgy mint pl. a pszichológusok és logopédusok, örömmel tapasztalják az, hogy az így kezelt gyerekekkel végre kapcsolatot tudnak létesíteni, ami a munkájuk sikeres elvégzéséhez elengedhetetlen. 

Az  ADHD

Az ADHD az idegrendszer fejlődési rendellenessége, amelynek előfordulása és megnyilvánulása történhet a gyermek életének bármely szakaszában. Ezen idegrendszeri megbetegedésnek a tünetei az esetek csaknem felénél a gyermek tizenkét éves kora körül eltűnik, viszont a többi esetben a fenőtt kor eléréséig megmarad. A szindróma megnevezésére sok kifejezés van használva - figyelemzavar, hiperkinetikus- szindróma, könnyű agyi diszfunkció , infantilis pszichoszindróma, hiperkinetikus zavar vagy figyelemzavar szindrómája. 
Az ADHD a gyermekek populációjának kb. 5-20%-nál fordul elő (magasabb, amennyiben ide soroljuk a figyelmetlenséget, amely egy minimális mértékű ingerlékenységgel és hiperaktivitással párosul), és gyakrabban fordul elő a fiúknál mint a lányoknál. Főleg a lányok esetében fordulhat elő olyan eset, amikor a lány figyelemzavarban szenved, de ezt nem vélik ADHD-nak.
Az, hogy miért eltérő a betegség tünete a lányoknál és a fiúknál még pontosan nem tudjuk. Feltételezhetően genetikai és hormonális okai vannak. Az ADHD keletkezésének okai genetikai tényezőkre vezethetők vissza (a közeli vérszerinti hozzátartozók közt előfordulása ötször gyakoribb, mint más esetekben), valamint okozhatja az agy, a szülés előtti és alatti hipoxikus sérülése, valamint hatással lehet erre az is, amennyiben az anya a terhesség ideje alatt dohányzik. 
Az aminosavak regulációs hatásának köszönhetően, a sejtek és szövetek szintjén, sok estben segítenek harmonizálni a neuronok excitációs és inhibíciós folyamatait, amelyek az ADHD esetében sérültek. Ezzel hatnak - csökkentik - a hiperaktivitásra. Ezzel egy időben kissé tompító hatásuk is van, amely által a kezelt páciens figyelm megtartását növelik. A gyermek az aminosavaknak köszönhetően nyugodtabbá és figyelmesebbé válik.
Az ADHD gyógykezelése megkívánja a komplex hozzáállást, mégpedig a szülők együttműködését a pedagógusokkal, pszichológusokkal, ideggyógyászokkal és a pszichiáterekkel. A gyermekek részére egy speciális munkarend felállítása szükséges, amely a gyermeket segíti az iskolai feledatok elvégzésében, a szülők pedig megtanulnak toleránsak lenni, valamint azt is, hogy a gyermekükkel hogyan kell bánni.     
Az ADHD gyógyításában, elsősorban ha ezt más betegség is kísér, úgy mint az epilepszia vagy depresszió, helyénvaló a gyógyszeres kezelés. A gyógykezelés folyamán pszichosztimulációs, antidepressziós vagy neuroleptikus hatású gyógyszerek kerülnek alkalmazásra. A gyógykezelést időnként nem kívánt hatások kísérik, amelyek a gyógykezelés mértékét korlátozzák. Például a kezelés során alkalmazva lehet a nátrium metilfenidát (Ritalin, Concerta), amely nem kívánt esti ébrenlétet, gyomor- és fejfájást, hiperaktivitást okozhat.

5/ 5
(4 voites)
Online konzultáció
  • Kényelmes a beteg számára, nincs szükség utazásra, időt és pénzt takarít meg.
  • Orvosunk segítségével eldöntheti, hogy az aminosavakkal történő kezelés megfelelő-e az Ön számára.
  • Megrendelheti az aminosavakat, mi elküldjük.
Az első konzultáció ingyen van, kérjük adjon időpontot

Beíratkozás a konzultációra.

Aminosavas- terápia Gyógyközpont  (Centrum aminokyselinové léčby)

telefonszám ingyenes Magyarországon: +36 80 088 263

Na Václavce 44

150 00 Prága 5


Konzultációs órák: Hétfő – péntek, 9.00 – 17.00 óra
 

Tel: +420 251 562 322,